Det är Jocke som bloggar här ibland

VM-kvalbrickan!

För 15 år sedan så samlade förbundskapten Tommy Svensson ihop Brolin, Dahlin, Thern, Limpar, Ravelli och alla de andra spelarna som senare skulle bli medlemmarna i det klassiska bronslaget från VM-94 till ett lagfoto inför VM-kvalet. Jag tror att jag har läst minst ett tiotal artiklar som heter något i stil med ”Bronshjältarna från VM-94 – det här gör dem idag”. Oftast läsvärt och småtrevligt, men lite tjatigt i längden. Därför så kan jag idag presentera en helt ny vinkel på storyn:

”Lagfotot på bronshjältarna, var finns det idag?”

Jo, på Olles Krog i Akalla där jag till min stora förtjusning fick tag på denna raritet:

VM-kval bricka - 93

Vem känner igen varje ansikte? Det gjorde jag efter lite hjälp.

På samma lunchrestaurang har jag även stött på denna ännu äldre VM-kvalbricka, kanske rent utav den första någonsin? När slutade förbundet att trycka upp dessa brickor, och varför, nån som vet?

Olle Nordin känner jag igen allt för väl...

september 5, 2008 - Posted by | Uncategorized

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

