Det är Jocke som bloggar här ibland

En matlåda – är ingen matlåda

Det är svårt att känna sig lyxig med en matlåda. Det spelar ingen roll hur fint jag lägger upp maten i lådan, efter 40 minuters rusningstid på röda och blå linjen så är det nästan alltid en oidentifierbar sörja som möter mig när jag öppnar locket. Därför är mitt bästa knep, som jag tyvärr allt för sällan följer, att dela upp maten på flera mindre lådor eller burkar.

Idag vid lunchen så stod jag bredvid en person som verkligen bemästrar detta. Bröd, kött, grönsaker och chips – allt i separata lådor och påsar! Dessutom hade han en glasburk med ketchup, en PET-flaska med mjölk och en tubformad liten sak (är det en filmrulleburk??) med hamburgerdressing. Jag blev tvungen att fråga om han verkligen packat ihop allt det där själv, men det var hans flickvän som hade gjort. Ändå imponerande!

Hur skulle den här rätten sett ut ihopklämd i en lunchlåda?

Hur skulle den här rätten sett ut ihopklämd i en lunchlåda? Jämför gärna med den mer ordinära lådan i bakgrunden.

september 15, 2008 - Posted by | Uncategorized

1 kommentar »

  1. Huvudsaken är ju i alla fall att man känner igen sin mat innan man värmer den…eller hur 😉

    Kommentar av Jessica | september 15, 2008 | Svara


Kommentera

