Det är Jocke som bloggar här ibland

Så blir du av med sötsuget i höst!

Sötsug är, med stor hjälp av kvällstidningsrubriker som den ovan, numera ett etablerat ord som ger 47 400 träffar i Google. Med jämna mellanrum kan vi läsa om hur sötsuget ska mättas med allt från frukt till saltgurka (!).

Här är mitt kompletterande tips till detta: Smyg in nyttiga katter bland hermelinerna (eller är det tvärtom i det här fallet, vem är den goda av de två egentligen?).

Jag prövade i söndags att lägga ett russinpaket i min godisskål och efter mindre än en vecka så har jag ätit upp halva paketet! För att sätta mitt intensiva russinätande i relation till mitt vanliga intag så kan jag nämna att jag dagen innan slängde ett årsgammalt oöppnat paket med russin.

En vecka till så är den borta

En vecka till så är det borta

oktober 9, 2008 - Posted by | Smarta vardagslösningar

2 kommentarer »

  1. Vilket sammanträffande att du har ett glas honung precis bredvid. Kör du honung istället för socker i tékoppen?

    Kommentar av Torre | oktober 10, 2008 | Svara

  2. Jag dricker inte te, honung har jag på mackan och müslin.

    Kommentar av jarhammar | oktober 12, 2008 | Svara


Kommentera

