Det är Jocke som bloggar här ibland

Det finns för många halvhjärtade rubriker!

Jag jobbar som webbredaktör och på mitt jobb för jag en ständig kamp för fler utropstecken på de webbplatser som jag är ansvarig för. Oftast försöker jag smyga in dem i vanliga texter men mest nöjd blir jag om jag lyckas klämma in ett fett ”!” i en rubrik. Jag tycker att en rubrik ska levereras med eftertryck, speciellt om det är något som ska säljas… eller jag menar ”speciellt om det är något som ska säljas!!” De få gånger som utropstecknet inte blir bortredigerat så känner jag en härlig tillfredsställelse när jag trycker på publiceraknappen, nästan som om jag gjort något förbjudet.

Jag kan inte ens föreställa mig vilka känslor som skulle rinna över mig om jag skulle bli satt på att tillverka såna här skyltar som jag hittade på Godislandet vid Folkungagatan. FÖREDÖMLIGT!!!

"FYNDA!", "HELT ENORMT!", "Oj! Oj! Oj!", "Vi skojar inte!", "ALLT ALLT ALLT",

Från skyltarna: "FYNDA!", "HELT ENORMT!!", "OJ! OJ! OJ!, "VI SKOJAR INTE", "ALLT ALLT ALLT"

oktober 27, 2008 - Posted by | Uncategorized

4 kommentarer »

  1. Du HAR gjort något förbjudet.
    /Bort Med Dubbla Utropstecknen.nu

    Kommentar av Jessica | oktober 28, 2008 | Svara

  2. Kunde inte instämma mer!!!
    /sägdetmedeftertryckellerintealls.com

    Kommentar av jenny | oktober 31, 2008 | Svara

  3. FEL!!! FEL!!!!! FELFELFEL!!!!

    Kommentar av R | november 8, 2008 | Svara

  4. Tack!!!!!!!!!!!! Tack! Tack, Risto för medhållet!!

    Kommentar av arhammar | november 9, 2008 | Svara


Kommentera

