Det är Jocke som bloggar här ibland

Expert eller skarpsynt ögonvittne?

Jag har länge velat vara en riktig expert på något, men vad som gör någon till en expert är väldigt svårdefinierat. När jag bodde i USA var jag till exempel expert på Europa och höll bland annat två föreläsningar om Sverige inför geografistuderande. Bland mina kompisar är jag expert på datorer och hos mormor är jag expert på att nå saker. Situationen gör experten helt enkelt, men jag väntar ändå på att få känna mig som en riktigt etablerad expert.

Häromdagen kände jag mig ett kort tag som en expert. Thoralf på jobbet skrev en artikel om hur Barrack Obama jobbat med sökmotoroptimering och då fick jag vara med på ett hörn i artikeln. Vad tycker ni, är det inte lite expert över de där citaten? Det kändes i alla fall så ett kort tag innan jag tog ner mig själv på jorden och insåg att jag snarare var ett ögonvittne, om än extremt skarpsynt.

", säger Jocke, expert på såna här grejer" efter citaten kanske skulle gjort susen?

november 13, 2008 - Posted by | Uncategorized

3 kommentarer »

  1. Det är roligt om man kopplar rubben till din bild 🙂 Lite Mahir!

    Kommentar av Jessica | november 14, 2008 | Svara

  2. Kom ihåg: ”I de blindas rike är den enögde kung”

    eller

    ”i ett vatten utan fisk kan en kräfta utan risk, kalla sig fisk”

    Han ööör expert!:-))

    Kommentar av jenny | november 19, 2008 | Svara

  3. […] Arhammar – felhörningsexpert Jag har tidigare beklagat mig över att jag aldrig får vara expert på något. Men nu kanske den dan äntligen har […]

    Pingback av Joakim Arhammar - felhörningsexpert « Det är Jocke som bloggar här | februari 12, 2009 | Svara


Kommentera

