Det är Jocke som bloggar här ibland

Besynnerlig avsmakningsman på Vivo

Idag råkade jag ut för en bisarr sak. Det var avsmakning av bönsallad på Vivo och min vana trogen gick jag fram och tog en rejäl portion. Precis innan jag ska ta den första tuggan hör jag någon säga ”Mmmmmmm”. Jag tittar genast upp för att se vem det är som står och gottar sig, jag tänker att avsmakningsmannen kanske passat på att själv ta sig en smakbit.

Döm om min förvåning när jag ser den lätt framåtlutade avsmakningsmannen stå med uppspärrade, förväntningsfulla ögon och kolla rakt på mig. Jag nickar och ler lite mot honom samtidigt som jag för skeden mot munnen igen. ”Mmmmmm”, kommer det igen från mannen. Den här gången var jag mer förberedd och lyckades få i mig bönorna. Medan jag tuggade kom det igen: ”Mmmmmm, det är gott det där…” och ”Det gillar du va?” Jag började fundera över vad det var han sysslade med egentligen och kände mig lite provocerad av hans påstridighet. Jag behöver varken ljudeffekter eller recensioner när jag äter. Dessutom fick jag lite fluktargubbe-vibbar av kommentarerna.

30 sekunder senare, när jag ätit upp min portion, lämnade jag platsen med en lite olustig känsla. Jag tänkte först ta en bild av hela spektaklet men vågade inte fråga. Här kommer en av mina populära undersökingar istället:

november 20, 2008 - Posted by | Uncategorized

3 kommentarer »

  1. Läskigt!
    I fortsättningen tycker jag att du håller dig till varorna som är på extrapris och håller dig borta från bönorna!

    Kommentar av Julia | november 20, 2008 | Svara

  2. Riktigt bisarrt! Jag tror det var bra att du inte halade upp kameran: ”just det, en fin bild. Det gillar du va?” Brrr.

    Kommentar av jenny | november 21, 2008 | Svara

  3. Så går det när man traktar efter bönor.
    Jag tror det var en robot som hade hakat upp sig.
    De blir billigare i längden
    åsa

    Kommentar av åsa arhammar | november 24, 2008 | Svara


Kommentera

