Det är Jocke som bloggar här ibland

Kriget är slut – Simon förlorade

Det här kan omöjligt intressera någon annan än mig, Lasse och Simon, men likväl så måste det dokumenteras. För ett år sen påbörjade jag och Simon ett krig i Nintendospelet North & South, med Lasse som entusiastisk åskådare.

Det som var tänkt som en snabb match innan utgång utvecklades till en episk kamp, med osannolika vändningar och oslagbar dramatik. Efter vad som kändes som en evighet blev vi tvungna att spara spelet och skjuta upp avgörandet till en annan dag.

Ett år senare, i lördags, så var det äntligen dags för avgörandet. För att göra en historia som jag inte kan göra rättvisa med ord kort: Jag vann.

Den vinnande taktiken håller jag för mig själv så länge

Den vinnande taktiken håller jag för mig själv så länge

januari 6, 2009 - Posted by | Uncategorized

4 kommentarer »

  1. Atta boy!Ingen tar en arhammar!

    Kommentar av åsa | januari 6, 2009 | Svara

  2. Förlåt, men jag KAN bara inte se hur det kan vara ”oslagbar dramatik” i ett Nintendospel! Intressant att du tog bort förklaringen till vinsten – finns det risk för att kreti och pleti snor idéerna?
    Kommer du ihåg vår oslagbara kombination i nätverks-Age of Empires?
    /Gatherer

    Kommentar av Jessica | januari 8, 2009 | Svara

  3. Men du har aldrig spelat North & South… Ja, vår taktik var fulländad i Age of Empires. Bakom varje stor krigshärförare står en vedhuggande och fiskande kvinna.

    Kommentar av Jocko | januari 8, 2009 | Svara

  4. Silhuettsimon sitter väl och jobbar fram nya strategier för att komma åter och slå till hänsynslöst i North-South när du minst anar det. Kanske med en vedhuggande kvinna i bakgrunden….

    Kommentar av Anders | januari 8, 2009 | Svara


Kommentera

