Det är Jocke som bloggar här ibland

Jag som intervjuobjekt #2

Mars 2003 – Roanoke Times

Mitt andra intervjutillfälle var när jag och min lagkompis Robel intervjuades av tidningen Roanoke Times. Precis innan intervjun skulle börja tog vår coach, som jag skrivit om tidigare i bloggen, oss till sidan och gav oss några riktlinjer:

– I only have one rule. Don’t say anything bad about me or the university. You can talk shit about each others’ mothers if you want to, but nothing about me, okay? … Sa han insiktsfullt.

Intervjun flöt på bra och jag tyckte själv att jag kom in i ett stim där jag fullkomligt vräkte ur mig potentiella ryckcitat. Jag gjorde mitt bästa för att inte släppa ur mig några klyschor och trodde efteråt att jag lyckats. Men när jag en vecka senare slog upp tidningen läste jag, lätt förskräckt, det enda citatet som kom med:

”Anything can happen because it’s a tournament, Arhammar said. ”If you lose you’re out, so anything can happen.”

Turneringar är ovissa helt enkelt, så allt kan hända.

Jag fick dela förstasidan med en galen taliban

Sen fick jag dela förstasidan med en galen taliban

januari 29, 2009 - Posted by | Uncategorized

2 kommentarer »

  1. lol

    Kommentar av Meryem | januari 29, 2009 | Svara

  2. Många gånger har man tackat den svenska journalistutbildningen samt journalisternas vänliga inställning när man läst nåt klokt i tidningen som dom fiskat upp bland all bröte man vräker ur sig.
    Hmmm..lång mening..men jag har ju ingen utbildning.

    Kommentar av åsa | februari 2, 2009 | Svara


Kommentera

