Det är Jocke som bloggar här ibland

En kändis, upp med kameran!

Jag har alltid tyckt att det är spännande med kändisar, fråga mig inte varför. Kändisen kan egentligen vara hur känd eller okänd som helst, det spelar inte så stor roll för mig. Jag tyckte det var ungefär lika kul att se Jay-Z utanför Ed Sullivan Theater i New York, som att se Paul Tilly från ICA-reklamen i stan för någon vecka sen.

Mina absoluta favoriter bland kändisspottingar är när gamla kändisar som man inte hört talats om på länge plötsligt dyker upp på oväntade ställen. I den kategorin passar definitivt den före detta flickidolen Joakim ”Vacker utan spackel” Hillson in.

Senaste gången jag såg honom på tv var för typ tio år sedan. Med bekymrad min sjöng han sin stora hit om hur en tjej inte ska sminka sig så mycket, eftersom hon är ”så så så vacker utan spackel”. Idag fick jag syn på honom igen. Jag satt och slökollade på ABC-nytt och helt plötsligt fanns han där i bild, Joakim Hillson – Kändis. Tillsammans med sin flickvän stod han och beklagade sig över hur han och de andra boende i Vidja, Huddinge tvingas betala sina gatukostnader själva. Jag hörde inte ett ord av vad de sa, jag hade fullt upp med att få upp kameran för att dokumentera.

Sjukt intetsägande blogginlägg det här som inte kommer att leda någon vart, så jag avslutar nu. Sån blir jag när jag ser en kändis, släpper alla krav på kvalitet och eftertanke till förmån för förundran.

Fly förbannad är han!

Fly förbannad är han!

februari 11, 2009 - Posted by | Uncategorized

2 kommentarer »

  1. Jag hade en 90tals frenzy för någon vecka sedan och lyssnade just på hans låt wooh

    Kommentar av Sann | februari 12, 2009 | Svara

  2. Hörru..vilken bild jag får av dig frenetiskt svettande kämpa för att inte tappa taget om mobilen TA BILDEN DA..
    TA BILDEN!Får leta upp några kändisar som du kan få ta på..

    Kommentar av åsa | februari 12, 2009 | Svara


Kommentera

