Det är Jocke som bloggar här ibland

Jag: En felhörningsexpert

Jag har tidigare beklagat mig över att jag aldrig får vara expert på något. Men nu kanske den dan äntligen har kommit!

missa inte fredagens Svenska Dagbladet, kulturdelen, där ni kan läsa Sveriges enda felhörningsexperts insiktsfulla kommentarer om felsjungna låttexter. Även en docent i psykologi uttalar sig. Och här är länken till artikeln på webben.

Liten text med mitt namn på Svenskans förstasida, porträttbild på kulturdelens förstasida, ett helt uppslag i kulturdelen!

Liten text med mitt namn på Svenskans förstasida, porträttbild på kulturdelens förstasida, ett helt uppslag i kulturdelen!

februari 12, 2009 - Posted by | Uncategorized

7 kommentarer »

  1. Här är två av mina favoriter. (Självupplevda)

    På 70-talet hade Kiss en hit med ”Calling dark to love”
    Mmm.. eller hur? Tog rätt många år för en sjuåring innan han fick förklarat att de sjöng Dr. Love.

    Nästan roligare.. samma tidsperiod ungefär… var killen som sjöng ”Love is in the air” du vet?
    Visst hette han John Buljong? åtminstone trodde jag det länge. Men.. John Paul Young var det visst….

    /Bosse

    Kommentar av Bosse | februari 13, 2009 | Svara

  2. Hej,

    Jag hade en kompis på högstadietiden, slutet av 70-talet, som envisades med att sjunga högt och ljudligt ”Boiled to be alive!”, och sedan klagade på att det var så konstig text i låten ”Born to be a live” 😉

    Kommentar av Totte Alm | februari 13, 2009 | Svara

  3. Grattis till boken!
    Det gjorde du bra!

    Kommentar av yvonne | februari 13, 2009 | Svara

  4. joda. ikväll är det ju fest – alla krossade hjärtans klubb – och där kan ju vi singlar hänga! moha! http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=49153985605 🙂

    Kommentar av Meryem | februari 14, 2009 | Svara

  5. Grattis! Det är bara det att den inte finns ute ännu.Jag vill ju köööpa! Haaaa den! Hålla den å ge bort den å hålla å läsa å….

    Kommentar av åsa | februari 14, 2009 | Svara

  6. Imorgon ska den finnas ute!

    Kommentar av Jocke | februari 16, 2009 | Svara

  7. en gammal låt med svenne rubins en gammal amazon så sjöng vi kraft i batterit i stället för ratt i bakelit

    Kommentar av lennart | februari 25, 2009 | Svara


Kommentera

