Det är Jocke som bloggar här ibland

Nyhetsmorgon – så gick det

Jag har kollat några gånger nu på mitt besök i TV4 Nyhetsmorgons morgonstol och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet! Det var ett snilledrag av redaktionen att ta med en trubadur, det lyfte verkligen hela intervjun! Han och programledarna var extremt proffsiga och avslappnade och det smittade av sig efter ett tag.

Det enda jag tänkte på under intervjun var att inte börja berätta några historier som jag inte skulle kunna avsluta, eftersom jag tror att det är det största felet som går att göra.

Den enda gången som jag var rädd att jag var på väg åt det hållet var när jag började berätta om en av mina egna felhörningar, Culture Club – Karma Chameleon. Efter att jag sagt första orden i meningen snurrade det blixtsnabbt runt en massa tankar i huvudet då jag insåg vad som skulle krävas för att knyta ihop historien:

  • A cappella-sång
  • Uttal av svårt ord ”Come on Eileen
  • Namedroppning av band som jag inte kom ihåg namnet på (Dexys Midnight Runners)

… men jag klarade mig hyfsat ur knipan, med hjälp av min vapendragande trubadur, Max Lorentz, ett riktigt proffs!

Jag och Max hade även repat in låten FF med Kent i fikarummet precis innan sändning. Han hade aldrig hört låten förut, men som tur var hade jag låten på min I-phone och kunde även kolla upp ackorden där. Jag var helt säker på att programledarna skulle fråga om vilken låt som var oftast felhörd så därför var jag väldigt angelägen om att Max skulle lära sig den. Det framgår också i slutet av klippet hur angelägen jag var att få höra låten.

Jag hade ju tänkt ta massor av backstage-bilder men det blev det inget av. Jag kom dit 25 minuter innan sändning och hoppade in i en taxi direkt efter. Så ni får ta mitt ord på att jag blev sminkad bredvid Malou!

Här är i alla fall två bilder från sändningen och här kan du se hela mitt framträdande.

Mitt förslag på byline-titel - "Grundare av webbsidan saltmannen.se och aktuell med nya boken Är det Saltmannen" - blev kraftigt redigerat.

Mitt förslag på byline-titel - "Grundare av webbsidan saltmannen.se och aktuell med nya boken Är det Saltmannen" - blev kraftigt redigerat.

——————————————————————-

Puffen som låg hela dagen på tv4.se

Puffen som låg hela dagen på tv4.se

februari 17, 2009 - Posted by | Uncategorized

5 kommentarer »

  1. Jag har väl aldrig tittat så intresserat på nyhetsmorgon som idag.

    Kommentar av Anders | februari 17, 2009 | Svara

  2. Det gick superbra!
    /stolt syster
    PS. Det heter ”Ajliin”. Eileen alltså.

    Kommentar av Jessica | februari 18, 2009 | Svara

  3. Det är annars det värsta som finns -att se sig själv i TV.
    Det gör man inte efter 30.Så passa på..

    Kommentar av åsa | februari 18, 2009 | Svara

  4. Det tog mig en halvtimma att se det 10 minuter langa klippet. Men det var det vart! Min stolthet har tom smittat av sig pa lisa som gar och skryter om dig!

    Kommentar av Julia | februari 19, 2009 | Svara

  5. […] att jag ska pensionera historien om hur jag hör fel på Kharma Chameleon med Culture Club, som jag skrivit om tidigare. Den är för krånglig och jag kan inte göra den […]

    Pingback av Ännu en dag fylld av felhörningar « Det är Jocke som bloggar här | februari 26, 2009 | Svara


Kommentera

