Det är Jocke som bloggar här ibland

Ännu en dag fylld av felhörningar

Det är helt otroligt vilken uppståndelse det har blivit kring boken, det kommer nog dröja innan jag verkligen förstår det. Flera hundra bloggar skriver om Saltmannen och idag var det en halvsida i Metro om boken. Mycket har att göra med att felhörningar är ett så extremt tacksamt ämne att ta upp. Alla kan känna igen sig eftersom humorn är väldigt bred, det gör sig bra i alla olika medier och former, och det triggar alltid igång lyssnare och läsare att interagera.

Förutom Metro-artikeln så gjorde jag idag radiodebut! Det var väldigt spännande och kul tyckte jag, även om det blev till att gå upp tidigt. 07:15 kom en taxi och hämtade mig för avfärd mot Radiohuset. Efter att ha irrat runt ett tag i den stora byggnaden hittade jag teknikern som skulle hjälpa mig och blev satt i en studio, en halv minut innan första sändningen. Stressigt!

Jag gjorde två live-intervjuer, en med SR Kristianstad och en med SR Uppland. Klicka på länkarna (ligger kvar online i 30 dagar) för att lyssna hur det gick. Med Kristianstad var jag med mellan 07:40-07:55 och Uppland mellan 08:10-08:25.

Min främsta läxa som jag lärt mig idag är att jag ska pensionera historien om hur jag hör fel på Kharma Chameleon med Culture Club, som jag skrivit om tidigare. Den är för krånglig och jag kan inte göra den rättvisa.

Resten av dagen har jag varit på jobbet (hann faktiskt dit nästan i tid!) och betat av alla nya bidrag som kommit in de senaste dagarna. Det har kommit in cirka 500 bidrag senaste veckan, eftersom det varit besöksrekord på sidan, så det var en hel del jobb!

Några bilder från dagen:

Saltmannen i Metro, Sveriges största tidning!

Saltmannen i Metro, Sveriges största tidning!

One man, one mic

One man, one mic

60 kronor kostar boken på Pocketshops rea i T-Centralen

60 kronor kostar boken på Pocketshops rea i T-Centralen.

februari 26, 2009 - Posted by | Uncategorized

3 kommentarer »

  1. Haha! Suverän inledning på intervjun i Kristianstad. Med tanke på mediehajpen kanske är det dags snart för Rickard att träda fram och säga ”jag är killen bakom begreppet Saltmannen”, precis som ”Gömda-Mia” gjorde i Aftonbladet…

    Kommentar av Torre | februari 27, 2009 | Svara

  2. Jag hörde dig på radio och hittade en annan enormt rolig felhörning på samma dag:¨

    http://lakonism.blogspot.com/2009/02/obamas-elf.html

    Och jo, Kharma Chameleon-storyn tycker jag var skitskoj, även om den inte är helt enkel. De som är unga idag kanske inte känner till båda låtarna, men Radio P4:s publik är inte så unga…

    Kommentar av Markus "LAKE" Berglund | februari 27, 2009 | Svara

  3. Haha, Obamaklippet var kul! 🙂

    Nej precis, att båda låtarna är relativt okända är också en sak som talar emot historien…

    Kommentar av Jocke | februari 27, 2009 | Svara


Kommentera

