Det är Jocke som bloggar här ibland

Min första utrullning!

Jag har börjat spela Alfapet på nätet på en sajt som heter Betapet och det rekommenderas varmt. Oftast spelar jag mot min kompis Olle, men ibland möter jag även okända spelare.

Det häftigaste som går att göra i Alfapet är en utrullning, Alfapetsspelarens bicykleta. En utrullning är när du lyckas använda samtliga sju bokstäver i ett och samma ord. Du får då 50 poäng, utöver de vanliga ordpoängen.

Nu i helgen var det dags för min första utrullning någonsin och här har ni bildbeviset:

Jag kommer nu för alltid ha en speciell relation till ordet alarmera

Jag kommer för alltid ha en speciell relation till ordet alarmera.

mars 8, 2009 - Posted by | Uncategorized

6 kommentarer »

  1. ”Skrock,skrock,skrock”(skratt alltså)That’s my boy.Darra,Olle.

    Kommentar av åsa | mars 8, 2009 | Svara

  2. Får man använda engelska ord? Jag skulle kört på ear alarm – eller kanske rear lama? Du vet, motsatsen till front lama…

    på svenska föredrar jag arealram – ramen man mäter arealer med! 😉

    /Mera arla!

    Kommentar av Lisa | mars 8, 2009 | Svara

  3. Jag tycker det är alarmerande att du fördriver tiden med Alfapet online. Och att du envist vägrar möta oss live i TP!
    /Walk-over

    Kommentar av Jessica | mars 9, 2009 | Svara

  4. Lisa: Nej, inga engelska ord och definitivt inte dubbelord! Arealram känns rätt tveksamt också, det är ju inte som i vanlig alfapet att man kan lura i motståndaren att ordet finns 🙂

    Jessi: Din kommentar var alarmerande likt något som skulle kunna komma från en som förlorat stort i Alfapet för en och en halv vecka sen.

    Kommentar av Jocke | mars 9, 2009 | Svara

  5. Jag sa ju det – walk-over. Det finns ju gränser för vad man kan tåla i tristess!

    Kommentar av Jessica | mars 10, 2009 | Svara

  6. […] det är kul med Alfapet. Jag har redan börjat snudda vid steg 5 genom att söka efter snygga utrullningar på Google. Hursomhelst kommer det säkert komma mer om Alfapet i bloggen framöver… […]

    Pingback av När tidsfördrivet blir nörderi « Det är Jocke som bloggar här | april 13, 2009 | Svara


Kommentera

