Det är Jocke som bloggar här ibland

Saltmannen ringer upp

Jag fick ett mejl idag av kulturchefen på Mitt-i-tidningarna som frågade om jag ville ringa upp en person som ringt dem. Det var en äldre dam som hade läst artikeln om mig i tidningen och velat dela med sig av sin egen felhörda låt, men hon kunde inte eftersom hon saknade internetuppkoppling.

Sagt och gjort. Jag ringde upp och hade ett kul samtal med 78-åriga (jo, jag fick skriva hennes ålder) Gun-Britt som delade med sig av en väldigt rolig felhörning. I det här fallet är det speciellt historien bakom, och  förekomsten av det festliga ordet ”förargat”, som gör felhörningen kul.

Klar femma fick den av mig!

Klar femma fick den av mig!

mars 23, 2009 - Posted by | Uncategorized

1 kommentar »

  1. Oh,Gun-Britt,you’ve made my day.Förargad är ordet man borde använda oftare.

    Kommentar av åsa | mars 25, 2009 | Svara


Kommentera

