Det är Jocke som bloggar här ibland

Fotoutställning: Bort från Hallonbergen

Jag och många med mig blev mot vår vilja strandsatta på Hallonbergens tunnelbana i morse. Som tur var hade jag, som kanske enda bloggare på plats, kameran redo för att skildra misären. Här kommer berättelsen om vad som hände, i form av en konstnärlig fotoutställning:

Bort från Hallonbergen

Ett tåg med människor blev ett tåg av människor

Tåg med människor blev tåg av människor. Bort...

Bort, bort från Hallonbergen. Ta mig bort.

Bort, bort. Från Hallonbergen. Ta mig bort.

En ger upp, en vill bort, tusen vill in.

En går bort, en tittar bort, alla vill bort.

Resten av bilderna är borta, men efter en 80 minuter lång resa var jag till slut framme i Akalla.

Och det mesta var frid och fröjd igen.

Men vi som var med kommer aldrig glömma.

Glömma bort, alltså.

maj 19, 2009 - Posted by | Uncategorized

7 kommentarer »

  1. Jag anar en fotografådra som behöver näras! Fast cred för så bra foton med en ifån.

    Kommentar av Lisa | maj 19, 2009 | Svara

  2. Jag har också fastnat i Hallonbergen en gång. Snacka om ”nära, men ändå så långt borta”. Det är något i Hallonbergen som gör en vilsen. Ingen vet vart man ska gå, för ingen går av där annars.

    Kommentar av Jessica | maj 20, 2009 | Svara

  3. Jag och Tobbe fastnade en gång i Näckrosen, det hann börja skymma innan vi hade lyckats bussa oss hem.

    Kommentar av Jocke | maj 20, 2009 | Svara

    • Hehe, det var jag och Tobbe som fastnade i Hallonbergen!

      Kommentar av Jessica | maj 22, 2009 | Svara

  4. Tur att det inte var Vreten.

    Kommentar av Lasse | maj 21, 2009 | Svara

  5. Upptäckarglädje!Fina bilder tillsammans med bilderna.Poesi.
    Ha alltid med dig en bra bok och lite färdkost.”Det är vägen som är målet”

    Kommentar av åsa | maj 21, 2009 | Svara

  6. Upptäckarglädje!Fina bilder tillsammans med kommentarerna.Poesi.Ha alltid med en bra bok och lite färdkost.”Det är vägen som är målet”

    Kommentar av åsa | maj 21, 2009 | Svara


Kommentera

