Det är Jocke som bloggar här ibland

Vad vill du, Gunnar Hökmark? Vad brinner du för?

Jag tycker det verkar som att våra EU-valskandiderande politiker har missuppfattat det här med personval. De tycks så måna om att trycka upp sina ansikten på valaffischerna att de inte har plats för någon form av budskap. Något enstaka ”Ja till Europa” eller ”Din EU-kritiska röst” skymtar till ibland, men annars är det bara ”feja och namn” som gäller.

Det känns svårt att ta valet på allvar när inte ens de kandiderande politikerna ger mig någon anledning att skilja dem från varandra. Budskapet i mina ögon blir istället ungefär: ”Kom igen då, skicka mig. Jag är schysst och vill jättejättegärna åka ner till Bryssel och tjäna lite pengar. Schyrra då!”

Vad ger till exempel Gunnar Hökmark mig för argument för att rösta på honom, utöver en fluffig comb-over, ett finurligt leende och piffiga glasögon? Nä, jag får nog söka svaren på vem som är värd min röst någon annanstans.

Han ser ju i och för sig rätt gammal och vis ut, han kanske får min röst trots allt.

Han ser ju i och för sig rätt gammal och vis ut, han kanske får min röst trots allt.

maj 27, 2009 - Posted by | Uncategorized

5 kommentarer »

  1. Varning för Gunnar! Rösta på Marit istället!

    Kommentar av yvonne | maj 27, 2009 | Svara

  2. Fast, i Gunnars kampanj i Schweiz så berättade han mer om sig själv. Han är, till exempel, väldigt dynamisch. Och menschlich.

    Kommentar av Risto | maj 28, 2009 | Svara

  3. Jag tänkte rösta på fröken Tricot. Hon ser riktigt bra ut, dessutom är hennes slogan ”Nyheter varje vecka”, och det är jäkligt ambitiöst och produktivt. http://3.bp.blogspot.com/_ULXJBcQCiXU/Sh7THr0gU3I/AAAAAAAABsI/rDqsSByZeL4/s1600-h/gina.jpg

    Kommentar av Jessica | maj 28, 2009 | Svara

  4. Här måste jag slå ett slag för Eva-Britt Svensson,VP.
    Hon är där av ideologiska skäl och skänker bort större delen av sin lön.Dessutom är hon en klok kvinna

    Kommentar av åsa | maj 31, 2009 | Svara

  5. Mitt tips är Isabella Löwin. Man bör ha en bra lobbyist i första hand, politiker i andra hand. Hon har i princip drivit frågan om torskfisket (boken Dött Hav) så att vi idag faktiskt har torsk igen i Östersjön. Vill vi ha en slagkraftig påverkan i miljöfrågor (och det vill vi!) så Säger jag Iiizzza.

    Kommentar av Jenny | maj 31, 2009 | Svara


Kommentera

