Det är Jocke som bloggar här ibland

Glada Oxens tjejgym i Västerås

En gång om året åker jag och mina kompisar till Västerås och spenderar helgen där. Senast vi var där så gick vi förbi ett så kallat ”tjejgym” som heter Glada Oxen. Det var första gången jag sett ett gym endast avsett för tjejer, och när dessutom namnet var så roligt så tyckte jag det var värt ett kort. Varför Glada Oxen liksom??

Glada Oxen Tjejgym

Glada Oxen Tjejgym

Idag hittade jag bilden i min telefon och gick då in på Glada Oxens hemsida. Det första man möts av är tre snygga unga män som sitter tillsammans med två kvinnor i en bubbelpool och skålar i champagne. Vad hände med tjejgymmet? Är det bara nåt slags lockbete för dessa tre kvinnoslukare?

"Kom hit och gymma ni brudar!"

"Hehe...Kom hit och gymma ni brudar, låt inte oss störa!"

januari 14, 2009 - Posted by | Uncategorized

12 kommentarer »

  1. Jag har dock aldrig hört talas om ett killgym?

    Kommentar av Sann | januari 15, 2009 | Svara

  2. Bättre att säga ”jag ska bara till gymmet” än ”jag ska gå på spa och bada med glada män i oxens tecken”?

    Kommentar av Jessica | januari 15, 2009 | Svara

  3. Men…vänta lite…är det DU där till höger?!

    Kommentar av Jessica | januari 15, 2009 | Svara

  4. Killgym är nog ännu ovanligare… Inte ett dugg likt mig på bilden, jag har ju luggen åt höger!

    Kommentar av Jocke | januari 15, 2009 | Svara

  5. Jag har faktiskt varit medlem på ett tjejgym som låg på Östermalm,Nybrogatan.Vad det nu hette.Lika sunkigt som alla ”killgym”.I Göteborg har Citygym en tjejavdelning och det är riktigt behagligt.Fram för mer sånt!

    Kommentar av åsa | januari 15, 2009 | Svara

  6. meh. jag brukar ju sola där när jag är i västerås. zlava som alltid står i receptionen brukar svara ”d glada oxen zlava” när man ringer dit och bokar tid!!! hon är brun. och i relax-avdelningen ryktas det att det inte går så lugnt till alla gånger. fråga viktor som sitter längst till höger på bilden!

    Kommentar av Meryem | januari 15, 2009 | Svara

  7. Vem har tagit kortet..och varför?

    Kommentar av åsa | januari 19, 2009 | Svara

  8. Jag tog det översta kortet, det undre vet jag inte, varken vem det är eller vad motiveringen till bilden var. Mycket märkligt val av bild för ett tjejgym som sagt.

    Kommentar av Jocke | januari 19, 2009 | Svara

  9. zlava kanske?

    Kommentar av Meryem | januari 20, 2009 | Svara

  10. det är inte bara ett tjejgym. det är även solarium och relaxavdelning på glada oxen!

    Kommentar av v-åsare | januari 21, 2009 | Svara

  11. Tjej gymmet är för tjejer och solariumen och bubblet för alla 🙂

    Kommentar av Kajsa | december 18, 2010 | Svara

  12. Varför ”Glada Oxen” undrar ni…..ja…mitt svar på det är: …vem går ledsen istället för glad från ett pass på gymet, en sväng i bubbelpoolen eller 30 min i solariumet?? Klart att man är glad när man uträttar/uträttat något av dessa saker… Sen när det gäller ”Oxen” så skulle det ju kunna ha något att göra med att området där ”Glada Oxen” ligger ….heter Oxbacken…!! =)

    Kommentar av Danne | juni 19, 2011 | Svara


Lämna en kommentar